
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Př | Aj/Aj | D | M | Čj | Pč |
Út | Nj/Tv | Tv/Nj | M | Čj | Z | Vo |
St | F | Vz | Hv | D | Aj/Aj | Vp |
Čt | Čj | M | Aj/Aj | Př | VV | Z |
Pá | Čj | M | Nj/Tv | Tv/Nj | Inf |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Př | Aj/Aj | D | M | Čj | Pč |
Út | Nj/Tv | Tv/Nj | M | Čj | Z | Vo |
St | F | Vz | Hv | D | Aj/Aj | Vp |
Čt | Čj | M | Aj/Aj | Př | VV | Z |
Pá | Čj | M | Nj/Tv | Tv/Nj | Inf |
Ve dnech 22. 5. — 27. 5. se 28 žáků základní školy zúčastnilo poznávacího zájezdu do Velké Británie. Jeli společně s žáky z Nové Říše, kteří místa v autobuse doplnili. Po dlouhé cestě autobusem se z přístavu Calais trajektem přepravili na britské ostrovy. První den strávili v krásném přímořském městě Hastings. Další dny prochodili Londýn křížem krážem a viděli téměř všechna známá a důležitá místa v Londýně. Svezli se na London Eye (obřím vyhlídkovém kole), prohlédli si budovy parlamentu se známou věží Big Ben, Westminster Abbey, St. Jame‘s Park, Buckinghamský palác, Trafalgarské náměstí. Plavili se na lodi po řece Temži pod známým mostem Tower Bridge, došli k nultému poledníku v Greenwich, navštívili námořnické muzeum National Maritime Museum a Natural History Museum, prohlédli si plachetnici Cutty Sark a prošli se čínskou čtvrtí. Došli ke Kensingtonskému paláci, kde bydlela princezna Diana s rodinou, prohlédli si Albertův památník (manžel královny Viktorie). Také nechyběla procházka a nákupy na známé Oxford Street. Nedělní dopoledne patřilo návštěvě královské rezidence-hradu Windsor a odpoledne si všichni užili zábavu v Legolandu. Děti strávily tři noci v hostitelských rodinách. Ti, kteří se nebáli, si vyzkoušeli běžnou komunikaci v angličtině nejen se členy hostitelských rodin, ale i při nákupech či na ulici.
Ústředními tématy letošního druhostupňového projektu bylo „Jaro“ a „Velikonoce“. Žáci pracovali v pěti dílnách s různorodým zaměřením napříč třídami. Pod sloganem „Jaro v hudbě“ bylo bádáno o životě a díle hudebních velikánů Smetany, Dvořáka či Vivaldiho. V další dílně bylo zase objevováno jaro v literatuře, to vše zpestřeno třeba pečením velikonočních pochutin. Třetí skupina nám připravila exkurz po různých částech světa s pojednáním, jak se v daných místech slaví Velikonoce, a co je pro tyto oslavy příznačné. Dvě zbývající dílny byly prioritně zaměřeny na rukodělnou výrobu různých velikonočních dekorací a též na sofistikovanější postupy pletení pomlázky, což vyžadovalo nemalou zručnost. V závěrečných prezentacích se všechny skupiny navzájem seznámily se svými výtvory a výsledky bádání, což bylo také hlavním cílem pestrého projektového dopoledne. Poděkování za aktivitu zaslouží všichni tvůrci a také učitelé za přípravu témat a koordinaci činností.
V pátek 28. února se v kulturním domě konal tradiční celoškolní karneval. Děti z 1. stupně předvedly svou kreativitu v podobě pestrobarevných a nápaditých masek. Žáci 2. stupně pak připravili svá třídní vystoupení. Šesťáci ztvárnili postavy z populární mobilní hry Brawl Stars a přenesli nás do světa napínavých soubojů. Sedmáci si připravili show s názvem „Sedmáci (ne)mají talent“, která pobavila i překvapila svou originalitou. Osmáci nás vzali na cestu kolem světa, společně s nimi jsme se podívali do různých koutů planety. Deváťáci překvapili nejen svou proměnou v popeláře, ale také energickým tanečním vystoupením na píseň I'm Just Ken z filmu Barbie a ikonickou skladbu Barbie Girl od skupiny Aqua. Celý sál byl plný nápaditých a precizně zpracovaných masek, takže porota měla velmi těžkou práci. Králem karnevalu se nakonec stal robot Anetky Poukarové. Zvláštní ocenění poroty si pak odnesli řezník, tučňák, masožravé rostliny a kadibudka. Během celého dopoledne se děti mohly zapojit do různých soutěží, zatančit si nebo se těšit na napínavou tombolu, ve které byly připraveny pěkné ceny. Po celý den panovala skvělá atmosféra a my se už teď těšíme na příští rok, kdy si tuto akci zopakujeme.