| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Po | Čj | M | Čj | Prv | Tv |
| Út | Čj | M | Vv | Čj | |
| St | Čj | M | Čj | Hv | |
| Čt | Čj | M | Čj | Prv | Tv |
| Pá | Čj | M | Pč | Čj |
Druháci se v rámci projektu „Na silnici bezpečně“ věnovali dopravní výchově, kterou probírají v hodinách prvouky. Cílem bylo upevnit znalosti o dopravních značkách, pravidlech silničního provozu a bezpečném chování chodců. Děti ve skupinách luštily tajenky, četly úkoly a soutěžily na školní chodbě. Malovaly dopravní prostředky, na interaktivní tabuli poznávaly dopravní značky a také si je samy vyráběly — z papíru a špejlí. Vzniklo dokonce celé „parkoviště“ aut z kartonu a papírových krabic. Na závěr projektu jsme si udělali vycházku po Stonařově, při které jsme si v reálném prostředí ukázali dopravní značky, připomněli si jejich význam, zopakovali pravidla pro chodce a nacvičili si bezpečné přecházení silnice.
Druháci se na konci září věnovali práci na projektu věnovanému svátku sv. Václava — patrona české země. Děti se dozvěděly, proč se ve Stonařově každoročně koná pouť právě na konci září. Naučily se zpívat písničku Z. Svěráka a J. Uhlíře Na té naší pouti. Společně si povídaly o životě sv. Václava, jeho významu a o tom, proč je pro nás tento světec tak důležitý. Během projektového dne malovaly ve skupinách postavu sv. Václava, slepily si o něm knížku, vyrobily si svatováclavský meč a namalovaly dvacetikorunovou minci se sv. Václavem. Děti vytvořily krásné výrobky, ale odnesly si i nové vědomosti o významné osobnosti našich dějin.
Žáci naší školy a školky se společně s dětmi z Dlouhé Brtnice a Pavlova zúčastnili akce RideWheel BESIP. Žáci si během programu zopakovali bezpečnostní předpisy při jízdě na kole, připomněli si význam dopravních značek a své znalosti si ověřili v soutěžích. Velkým zážitkem pak byla jedinečná cyklotrialová exhibice. Profesionální jezdec Lukáš Müller předvedl, jak lze na speciálním kole překonávat nejrůznější překážky, balancovat na úzkých hranách nebo skákat z výšek. Žáci s obdivem sledovali jeho dovednosti a měli možnost na vlastní oči vidět, že i zdánlivě nemožné kousky lze zvládnout díky vytrvalému tréninku. Vystoupení tak pro mnohé mohlo být velmi motivující — ukázalo, jak člověk může rozvíjet své schopnosti a neustále se zlepšovat.